Contact

 

 

 

 

Curriculum și competențe. Un cadru operațional - Jonnaert Philippe, Ettayebi Moussadak, Defise Rosette |  ASCRED
cod ptc: C016-000050
barcode: 9789737973986
ISBN: 978-973-7973-98-6
20 Lei
  16.60 Lei
in stoc
editura: Editura ASCR 2010
autor(i): Jonnaert Philippe, Ettayebi Moussadak, Defise Rosette
colectie: Educație
format: 165 x 240 mm
numar de pagini: 125
tip coperta: Brosata (Paperback)
starea cartii: Noua
limba : Romana

Descriere

Cartea de faţă este un ansamblu coerent de răspunsuri la întrebările pe care le suscită inevitabil o lume a educaţiei în plină transformare: cum să construim un cadru curricular şi un curriculum; ce relaţie există între un curriculum şi programele de studii ale diverselor discipline; cum se defineşte şi cum se construieşte o competenţă; cum formăm competenţele printr-un curriculum.

Autorii replasează conceptul de curriculum în contextul contemporan al reformelor sistemelor educaţionale, revizuiesc noţiunea de competenţă situând-o în raport cu teoriile acţiunii şi analizează câmpul semantic în cadrul căruia evoluează noţiunea de competenţă. Lucrarea propune analize actuale ale conceptului de curriculum şi ale noţiunii de competenţă. Foarte documentată, înscriindu-se într-un cadru teoretic bogat şi actual, ea poartă, de asemenea, amprenta pragmatismului cercetărilor de teren.

"Această carte este o lectură, îndrăznesc să spun, obligatorie pentru oricine lucrează în educaţie sau este interesat de ceea ce se întâmplă în acest domeniu. Dacă înţelegem cu toţii în acelaşi fel aceste concepte de bază, atunci putem să facem reforma curriculară şi să centrăm educaţia pe competenţe. Numai vorbind aceeaşi limbă (conceptuală), vom avea încredere unii în alţii, vom putea lucra împreună toţi cei interesaţi. O încredere bazată pe înţelegerea a ceea ce vrem să facem." - prof. dr. Mircea Miclea

Cuprins

Conceptul de curriculum - Curriculum: o problematică - Societăţi în schimbare: întrebări puse sistemului şcolar - Curriculum şi programa de studii: un indispensabil raport de incluziune ierarhică - Curriculum: o clarificare conceptuală - Utilitate: funcţiile unui curriculum - Caracteristici: profiluri de curriculum - Un curriculum operaţional - Variabilitatea curriculumului: forme şi curente - Competenţa: o noţiune revizuită dintr-o perspectivă centrată pe situaţie - Competenţa acţional-situaţională - Competenţa explicitată şi reflectată


 

Carti recomantate